LT

Apie Zippo

MŪSŲ ISTORIJA

Įvadas

„Zippo Manufacturing Company“ istorija yra jos žmonių istorija. Nuo jos įkūrėjo George'o G. Blaisdell iki daugybės „Zippo“ darbuotojų, klientų ir kolekcininkų, kurie visi suvaidino esminį vaidmenį turtingoje įmonės istorijoje. Dėl jų ištikimybės ir atsidavimo Zippo tapo viena didžiausių ir labiausiai atpažįstamų Amerikos ikonų.


1930-ieji

"Zippo“ laiko juosta prasideda 1930-ųjų pradžioje Bradfordo užmiesčio klube Bradforde, Pensilvanijoje. P. Blaisdell stebėjo, kaip draugas nepatogiai stengėsi naudoti gremėzdišką, Austrijoje pagamintą žiebtuvėlį. P. Blaisdell pastebėjo, kad dėl unikalaus kamino žiebtuvėlis puikiai veikė net pučiant vėjui, tačiau išvaizda ir dizainas buvo nepatogūs ir neefektyvūs. Žiebtuvėliui valdyti reikėjo dviejų rankų, o plonas metalinis paviršius buvo lengvai įlenkiamas.
1932 m. pabaigoje J. Blaisdell nusprendė rekonstruoti austrišką žiebtuvėlį. Jis pagamino nedidelį stačiakampį korpusą ir pritvirtino dangtį su vyriais. Jis išsaugojo kamino dizainą, kuris saugojo liepsną. Rezultatas buvo patrauklus žiebtuvėlis, kurį lengva valdyti viena ranka. Pavadinimą „Zippo“ sukūrė ponas Blaisdell. Jam patiko žodžio „užtrauktukas“ skambesys, todėl jis kūrė šio žodžio variacijas, kol apsistojo ties „Zippo“, kuris, jo manymu, turi „modernų“ skambesį.
Atkurtas 1935 m. žiebtuvėlis:

 

Naujasis kišeninis žiebtuvėlis buvo parduodamas už 1,95 USD ir jam buvo suteikta dabar žinoma pono Blaisdello besąlyginė garantija visam gyvenimui – „Tai veikia arba mes jį pataisome nemokamai.™“. Originalaus Zippo patento paraiška buvo pateikta 1934 m. gegužės 17 d. Patento numeris 2032695 buvo suteiktas 1936 m. kovo 3 d. Pirmasis Zippo kišeninis žiebtuvėlis, pagamintas 1933 m., yra eksponuojamas Zippo/Case muziejuje Bradforde.
40-ojo dešimtmečio viduryje Kendall Refining Company Bradforde užsakė 500 Zippo žiebtuvėlių. Manoma, kad šie žiebtuvėliai yra pirmieji Zippo pagaminti reklaminiai įmonės žiebtuvėliai. Tokie žiebtuvėliai dabar yra labai vertinami kolekcionierių.


1940-ieji

Antrasis pasaulinis karas padarė didelę įtaką Zippo. 1941 m., Amerikai įstojus į karą, Zippo nutraukė žiebtuvėlių, skirtų vartotojų rinkoms, gamybą ir visą gamybą skyrė JAV kariuomenei. Dėl šios iniciatyvos buvo pagamintas plieninis Zippo žiebtuvėlis su juoda traškėjimo apdaila. Tai, kad milijonai amerikiečių kariškių nešė žiebtuvėlį į mūšį, buvo svarbus katalizatorius, paskatinęs Zippo tapti Amerikos ikona visame pasaulyje. Aprūpinus karinę rinką, gamykla pagamino visą produkciją, o „Zippo“ tapo finansiškai stipri ir pavertė ją perspektyvia įmone.
Atkurtas 1941 m. žiebtuvėlis:

1941 Black Crackle Replica
ĮSIGYTI DABAR

 

Pasibaigus karui 1945 m., Zippo grįžo prie žiebtuvėlių pardavimo taikos metu Amerikoje ir vėl pradėjo gaminti žiebtuvėlius vartotojų rinkai. P. Blaisdell norėjo išvažiuoti į kelią automobiliu, kuris atrodė kaip Zippo žiebtuvėlis, ir taip 1947 m. gimė Zippo automobilis.

Historic Zippo Car

1950-ieji

1950 m. rugpjūčio 1 d. Zippo buvo išduotas antrasis patentas, numeris 2517191. Zippo žiebtuvėlio dizainas iš esmės išlieka toks pat iki šių dienų, su nedideliais patobulinimais.
Nuo šeštojo dešimtmečio vidurio ant kiekvieno Zippo žiebtuvėlio dugno atsiranda įspausti datos kodai. Pradinė paskirtis buvo kokybės kontrolė, tačiau kodai tapo neįkainojama kolekcionierių vertybe.
1956 m. Zippo išleido „Slim“ žiebtuvėlį, o tai buvo svarbus etapas. Ši šiek tiek siauresnė Zippo žiebtuvėlio versija buvo sukurta taip, kad patiktų moterims, tačiau P. Blaisdell nuostabai patiko ir vyrams.

54861d174cd0a_54861d1750b8c_1.JPG

 

1960-ieji

1960-aisiais koncertų lankytojai pradėjo kelti Zippo liepsną kaip sveikinimą mėgstamiems atlikėjams, o vėliau šis gestas buvo pavadintas „Zippo akimirka“.

1962 m. Zippo pagamino savo pirmąjį gaminį, kuris nebuvo žiebtuvėlis. Plieninis kišeninis juostinis matuoklis arba „ruletė“, kaip ji buvo vadinama, turėjo savitą dizainą, primenantį garsųjį žiebtuvėlį. Įvairūs produktai buvo įtraukiami ir išbraukiami iš Zippo linijos nuo septintojo dešimtmečio. Daugelis jų pirmiausia buvo pritaikyti reklaminių produktų skyriui, įskaitant raktų pakabukus, golfo kamuoliukų laikiklius, rašiklių ir pieštukų rinkinius ar kišeninį žibintuvėlį „ZipLight“.


1970-ieji

1978 m. spalio 3 d. mirė P. Blaisdell. Jis prisimenamas ne tik dėl Zippo žiebtuvėlio išradimo, bet ir dėl savo dosnumo bei malonaus būdo. Jam mirus, verslą paveldėjo jo dukros Harriett B. Wick ir Sarah B. Dorn.
Aštuntajame dešimtmetyje „Zippo“ pradėjo plėstis į užsienio rinkas.

Drawing of Mr. Blaisdell

 

1980-ieji

Devintajame dešimtmetyje įmonė priklausė šešiems Blaisdell šeimos nariams, įskaitant B. Blaisdell dukteris ir jų vaikus.


1990-ieji

1993m. Zippo įsigijo W.R. Case & Sons Cutlery Company. Turtingas Case paveldas prasidėjo, kai ji buvo įkurta 1889 m. Įmonė persikėlė į Bradfordą 1905 m. ir nuo to laiko gamina aukščiausios kokybės rankų darbo peilius, įskaitant tradicinius sulankstomus kišeninius peilius ir sportinius peilius su fiksuotais ašmenimis bei riboto leidimo proginių ir kolekcionuojamų daiktų.
1997 m. liepos mėn. atidarytas „Zippo/Case“ muziejus 15 000 kvadratinių pėdų plote yra parduotuvė ir muziejus. Čia taip pat yra visame pasaulyje žinoma „Zippo Remonto Klinika“, kurioje lankytojai gali stebėti remonto procesą.


2000-ieji

2002 m. rudenį „Zippo“ gavo „Zippo“ žiebtuvėlio formos prekės ženklo registraciją. Tai buvo svarbus žingsnis siekiant apsaugoti prekės ženklą nuo padirbinėtojų.
Taip pat 2000-ųjų pradžioje „Zippo“ išleido pirmąjį „Zippo MPL®“, universalų, daugkartinio naudojimo žiebtuvėlį.

 

2010-ieji

2010 m. vasario mėn. „Zippo“ įsigijo „Ronson“ žiebtuvėlius ir „Ronsonol“ kuro markę.
2010 m. bendrovė pristatė visiškai metalinį rankų šildytuvą, pristatydama „Zippo Outdoor“ gaminius. Rankų šildytuve panaudojus aukščiausios kokybės Zippo žiebtuvėlio skystį užtikrinamas pastovus šilumos šaltinis ilgiau nei bet kuriam kitam rinkoje esančiam produkte.

57ff4fc1005f7_57ff4fc152c47_2.jpg

ĮSIGYTI DABAR

Nuolatinė „Zippo“ plėtra užsienio rinkose, ypač Indijoje ir Kinijoje, taip pat dideli vidaus pardavimai lėmė rekordinį pardavimų padidėjimą 2011 ir 2012 m.
2012 m., per savo 80 metų jubiliejų, Zippo gamyba perkopė 500 mln. pagamintų žiebtuvėlių ribą.
Taip pat 2012 m. Zippo / Case muziejus buvo pertvarkytas, kad geriau atspindėtų Zippo prekės ženklą. Šiuolaikiniame dizaine dera turtingos ir tvirtos tekstūros, pavyzdžiui, oda ir plytos, derinami senoviniai meno kūriniai ir gyvenimo būdo fotografija.
2019 m. Zippo įsigijo Northern Lights Enterprises, Inc.

5ddfa32607f3b_5ddfa3260c364_0.jpg

ĮSIGYTI DABAR

2019 m. Zippo pristatė įkraunamų elektrinių ir daugkartinio užpildymo butano dujų žiebtuvėlių įdėklų liniją

5e457c6ae47fb_5e457c6b6c6b3_4.jpg

ĮSIGYTI DABAR

2020 m. Zippo gamyba perkopė 600 mln. pagamintų žiebtuvėlių ribą.


ŠIANDIEN

Šiandien George'as B. Duke'as, P. Blaisdello anūkas, yra vienintelis Zippo savininkas ir valdybos pirmininkas. Markas Paupas yra bendrovės prezidentas ir generalinis direktorius.
Įvairi Zippo produktų linija toliau plečiasi ir dabar apima žiebtuvėlių aksesuarus, daugiafunkcinius butano dujų žiebtuvėlius, vyriškus ir moteriškus kvepalus, gyvenimo būdo aksesuarus, akinius ir gaminius iškylų entuziastams.
Visame pasaulyje yra daug Zippo kolekcininkų. Jų užsidegimas ir atsidavimas prekės ženklui yra neprilygstamas. Siekdami pagerinti kolekcionavimo patirtį, Zippo kolekcininkų klubai visame pasaulyje rengia susitikimus ir kitus renginius ištisus metus.
Įmonės visame pasaulyje ir toliau naudoja Zippo žiebtuvėlius kaip reklamos priemonę. Šie „reklamuotojai“ žiebtuvėliai ir toliau yra tarp kolekcionierių mėgstamiausių.
Galbūt viena didžiausių įtakų kolekcionavimui yra Zippo ryšiai su populiariąja kultūra, Holivudu, Brodvėjumi ir muzikos industrija. Bėgant metams Zippo žiebtuvėlis buvo rodomas daugiau nei 2000 filmų, spektaklių ir televizijos laidų. Zippo žiebtuvėliai „vaidino“ tokiuose įvairiuose kūriniuose kaip „I Love Lucy“, „X-Men“ ir „Hairspray – the Musical“. Dažnai žiebtuvėlis yra pagrindinis rekvizitas, naudojamas kaip įtaisas, perkeliantis siužetą į priekį arba atspindintis vaizduojamo veikėjo ar laikotarpio asmenybę. Garsusis Zippo "click" garsas naudojamas dainose, o patys žiebtuvėliai atranda savo vietą ant albumų viršelių, ištatuiruoti ant rokerių odos ir naudojami Rolling Stone fotosesijose.
Pasaulyje, kuriame dauguma gaminių yra tiesiog vienkartiniai arba prieinami su ribota garantija, „Zippo“ kišeniniam žiebtuvėliui ir toliau taikoma garsioji viso gyvenimo garantija. Per daugiau nei 85 metus niekas neišleido nė cento mechaniniam Zippo kišeninio žiebtuvėlio remontui, nepaisant žiebtuvėlio amžiaus ar būklės. Zippo kišeninis žiebtuvėlis yra įsišaknijęs Amerikos kultūroje ir yra pasaulinė patvarumo ir patikimumo ikona.

/